26 Aug
26Aug

גיבוי שרתים עם בסיסי נתונים כגון SQL, EXCHANGE, הוא תהליך חיוני שעוזר להגן על נתונים חשובים ולמזער את הסיכון לאובדן הנתונים. שרתי SQL מכילים לעיתים את המידע החשוב ביותר של החברה כמו כן שרתי דואר מסוג EXCHANGE ושרתי דואר בענן מיקרוסופט אופיס 365 Microsoft 365 או בענן גוגל Google Workspace (GSuite)  אשר כיום נפוצים מאוד וקיימים כמעט בכל חברה. תהליך גיבוי זה כרוך ביצירת עותק אמין של מסד הנתונים, אשר ניתן להשתמש בו כדי לשחזר את מסד הנתונים במקרה של אסון או כשל במערכת. במאמר זה, נדון בחשיבות הגיבוי של שרת בסיסי נתונים ומדוע הוא כה חשוב.


מניעת אובדן נתונים: נתונים הם הנכס היקר ביותר עבור כל ארגון, ואיבוד נתונים זה יכול להיות הרסני.

גיבוי שרתי בסיסי נתונים עוזר למנוע אובדן הנתונים על ידי יצירת עותק אמין ואיכותי של מסד הנתונים שניתן להשתמש בו כדי לשחזר את הנתונים במקרה של אסון או כשל במערכת. זה מבטיח כי נתונים חשובים מוגנים וניתן לשחזר אותם בזמן.

תקינה וציות: ארגונים רבים נדרשים לעמוד בתקנות כגון HIPAA, PCI DSS ו-Sarbanes-Oxley, הדורשות הגנה על נתונים רגישים. גיבוי שרת SQL עוזר לארגונים לעמוד בדרישות התאימות הללו על ידי יצירת גיבוי מאובטח ואמין של הנתונים שלהם. גיבוי שרתי דואר מחייב לעיתים שמירה של המידע ל 7 שנים לפחות בהתאם לרגולציה הנדרשת.

שחזור מערכת: במקרה של כשל במערכת, גיבוי שרת SQL עוזר לשחזר את מסד הנתונים למצבו הקודם, ומאפשר לארגון להמשיך בפעילותו ללא כל השבתה. זה עוזר למזער את ההשפעה של כשלים במערכת על הפעילות העסקית ומבטיח שהארגון יוכל להמשיך לתפקד בצורה חלקה.

התאוששות מאסון: אסונות טבע, כגון רעידות אדמה, הוריקנים ושריפות, עלולים לגרום נזק חמור למערכות ולנתונים. על הארגון להכין גם תוכנית להתאוששות מאסון BCP לכל מערכת הגיבוי ובכך למזער את ההשפעה של אסונות בכך שהוא מאפשר לארגונים לשחזר את המערכות והנתונים שלהם למצב קודם. זה עוזר להבטיח שהפעילות העסקית יכולה להימשך גם לנוכח אסונות.

חיסכון בעלויות: שחזור נתונים מגיבוי יכול להיות גוזל זמן ויקר, במיוחד אם הגיבוי מאוחסן בקלטות או במדיה פיזית אחרת. גיבוי שרת SQL ושרתי דואר ממזער את עלות שחזור הנתונים על ידי שימוש בטכנולוגיות מודרניות המאחסנות נתוני גיבוי בדיסקים מהירים בדטה סנטרים מאובטחים מחוץ לגבולות המדינה, מה שהופך את תהליך השחזור למהיר וחסכוני יותר, וגם לבטוח יותר מכיון שהוא מחוץ למשרדי החברה ומחוץ לגבולות המדינה.


לסיכום, גיבוי השרתים ברשת המחשוב ובמיוחד גיבוי שרת SQL, EXCHANGE, ושרתי בסיס נתונים, הוא קריטי מאוד עבור חברות ועסקים מכיוון שהם מספקים יכולות יתירות והתאוששות מאסון, מה שמבטיח כי נתונים עסקיים חשובים מוגנים וניתן לשחזר אותם במהירות במקרה של אובדן נתונים, כשל במערכת או אירועים בלתי צפויים אחרים. ללא שרתי גיבוי, חברות מסתכנות באובדן נתונים יקרי ערך, לחוות זמן השבתה ממושך ולספוג הפסדים כספיים. גיבוי קבוע של נתונים לשרתי גיבוי יכול לעזור לחברות להפחית סיכונים אלו ולהבטיח המשך פעילות עסקית תקין של הארגון.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.